speltakken

ROVERSCOUTS ORGANISEREN HUN EIGEN UITDAGINGEN

Jongeren van 18 tot en met 23 jaar worden bij Scouting ‘roverscouts’ genoemd. Dit is officieel de laatste speltak bij Scouting. Roverscouts doen alles zelf en worden daarbij ondersteund door een coach of adviseur.

opzet

Roverscouts hebben de leeftijd van 18 – 23 jaar. Het is een relatief nieuwe speltak binnen scouting en zo ook binnen Scouting Eygelshoven. De groep organiseert wekelijks iets leuks op de vrijdagavond. Ook komen ze doordeweeks soms bij elkaar om gezellig wat te drinken of te eten. Het is een hechte groep jong volwassenen.

programma

De roverscouts komen om de week samen op vrijdag. De locatie is afhankelijk van het bedachte programma. Soms is er een activiteit in de stad en soms op de eigen locatie bij het clubgebouw. Wat er georganiseerd word, wordt bepaald door diegene die de opkomst bedenken.