Bevers
zaterdag van 13.00 tot 15.00
Ben jij 4 tot 7 jaar ?

En vind je het leuk iedere week iets vrolijks of spannends te beleven? Dan is Scouting wel iets voor jou! Je komt dan bij de bevers, dat zijn kinderen van vijf tot zeven jaar die knutselen, spelletjes doen, koken, in het bos spelen en nog veel meer leuke dingen ondernemen. Nieuwsgierig geworden? Maak dan snel kennis met je nieuwe vriendjes in huize Hotsjietonia.

WEK
zaterdag van 15.00 tot 17.00

Ben jij 7 tot 11 jaar?

Bij de welpen en kabouters maak je vooral plezier. Je doet spelletjes, wedstrijden en speurtochten. Je mag soms kamperen of toneelspelen. Als je van sport houdt, zit je er ook goed; hardlopen, zitvoetballen, klimmen, kanovaren, er is heel wat te doen. Of je gaat knutselen, een taart bakken of kastanjes zoeken. Misschien moet je wel op zoek naar de verloren schat van de zeerovers. Elke week heeft de leiding een nieuw avontuur bedacht. En jij speelt erin mee.

Scouts
zaterdag van 10.00 tot 12.00
Ben jij 11 tot 15 jaar?

Naar buiten! Trek de deur achter je dicht en ga de wereld verkennen. Ben je in de leeftijd van elf tot vijftien jaar dan kom je bij de scouts. Op deze leeftijd wordt actie van je verwacht! Zeilen in je eigen boot. Koken op je eigen vuurtje. Staan op je eigen benen. Ontwikkel je eigen mening. En wat kun jij van Scouting verwachten? Vooral veel plezier, je eigen avontuur creëren en vrienden voor het leven ontmoeten. En natuurlijk elk jaar een waanzinnig leuk zomerkamp!

Explorers
vrijdag van 20.00 tot 22.00

Ben jij 14 tot 18 jaar?

Dan kun je bij de explorers op expeditie gaan!
Bij de explorers krijg je namelijk steeds meer ruimte om zelf je talenten te ontwikkelen. Je bepaalt je eigen avontuur en maakt zelf plannen, natuurlijk in samenwerking met anderen van je afdeling. Je moet samenwerken, luisteren, praten en beslissingen nemen. Ook je zomerkamp organiseer jezelf. Explorers gaan op expeditie. Wildkamperen, zwerven in Zweden, zeilen in Zeeland of een speeltuin bouwen in Noord-Ierland, kanoën in Canada. Zo leer je van alle culturen in de wereld, je bent tenslotte lid van een internationale vereniging.

Roverscouts
vrijdag van 20.00 tot 22.00

Ben jij 18 jaar of ouder?

Na de Explorers ben je toe aan een volgende uitdaging. Het kan zijn dat je ergens staf wordt en programma’s voor jeugdleden organiseert. Maar misschien ben je nog helemaal niet uitgekeken op het zelf ondernemen van activiteiten. In dat geval zijn de Pivo’s iets voor jou.
De Pivo’s hebben geen leiding of begeleiding en staan geheel op eigen benen. Niemand die je aanspoort, maar ook niemand die je afremt. De Pivo’s zijn dus wat je er zelf van maakt: een gelegenheid om je grenzen te verleggen, maar ook een plek om na afloop van het programma met je medepivo’s gezellig een pilsje te pakken.

Plus-scouts

Ben je ouder dan 23?

Dan kun je je aanmelden als Plus-scout!
Plus-scouts zijn buitengewone leden die geen vaste functie binnen Scouting hebben, maar wel lid willen worden of blijven van Scouting Nederland. Ook ouders of vrienden die bereid zijn af en toe eens te helpen bij activiteiten kunnen plus-scout worden. Als plus-scout hoor je er echt bij en heb je de rechten van een buitengewoon lid.